Kategorie sklepu


Artykuły

Wybierz dział

Dane kontaktowe
Dbaj o zdrowie
tel.: (0) 728751776, godz. 8:00-16:00
Informacja handlowa
mail.: dbajozdrowie@interia.pl
więcej »
Zaloguj się

nie pamiętam hasła!
zarejestruj się

  • Do każdego zamówienia Klient otrzymuje dowód zakupu
  • Inpost - Paczkomaty
  • Darmowa wysyłka

Chlorella

Chlorella może pełnić funkcje: przeciwutleniacza, immunostymulatora, źródła białka, witamin i minerałów, środka oczyszczającego z substancji toksycznych.


więcej »

Jod

Pomaga w utrzymaniu prawidłowych funkcji poznawczych, przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego, pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego, pomaga zachować zdrową skórę, pomaga w prawidłowej produkcji hormonów tarczycy i w prawidłowym funkcjonowaniu tarczycy.


więcej »

Diosmina

Wskazania do suplementacji diosminy: żylaki kończyn dolnych, spowodowane przewlekłą niewydolnością żylną, pękające naczynka, tzw. pajączki, zewnętrzne i wewnętrzne żylaki odbytu, obrzęk limfatyczny.


więcej »

Inulina

Stymuluje wzrost i aktywność szczepów bakterii, mających korzystny wpływ na mikroflorę jelitową, wspomaga prawidłowe funkcjonowanie jelit, usuwa toksyny z organizmu.


więcej »

Glukozamina

Wskazania do suplementacji glukozaminy: wiek >50 – ze względu na spowolnienie procesów odbudowy i regeneracji, wzmożona aktywność fizyczna – narażenie na kontuzje, ból stawów, zwyrodnienia stawów, nieprawidłowe funkcjonowanie stawów.


więcej »

Czarnuszka

Stosowanie czarnuszki może przynieść pozytywne korzyści dla osób borykających się z wieloma dolegliwościami. Przede wszystkim polecana jest ona alergikom oraz osobom mającym problemy z odpornością. Udowodniono, że regularne przyjmowanie czarnuszki ma korzystny wpływ na układ immunologiczny, a więc stosowanie jej pomaga organizmowi eliminować pierwsze objawy grypy lub przeziębienia, a także może skuteczniej walczyć z objawami uczulenia.


więcej »

Cynk

Cynk jest mikroelementem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania organizmu, ponieważ uczestniczy w wielu jego istotnych reakcjach. W organizmie człowieka znajduje się 2-4 g cynku. Dzienne zapotrzebowanie u dorosłego człowieka wynosi 8-11 mg (10). Cynk występuje w mięśniach, kościach, skórze, nerkach, a u mężczyzn w prostacie. U człowieka wchłanianie cynku zachodzi w przewodzie pokarmowym w około 58-77% (2). Cynk w formie cytrynianu wykazuje o wiele lepszą aktywność fizjologiczną i wchłanialność niż najczęściej stosowane siarczany. Najlepszym źródłem łatwo przyswajalnego cynku są między innymi: jajka, owoce morza, wołowina, jagnięcina, produkty pełnoziarniste, nasiona słonecznika i dyni, czy czosnek i cebula.


więcej »

Chrom

Chrom jest jednym z pierwiastków niezbędnych do życia i prawidłowego funkcjonowania organizmu. W organizmach żywych formą biologicznie czynną chromu są jony na +3 stopniu utlenienia. Występuje w kilku postaciach chemicznych jak pikolinian chromu lub polinikotynian chromu. Zalecane dzienne spożycie chromu wynosi 40 µg.


więcej »

Spirulina

Spirulina to mikroskopijna alga z gromady sinic, której pozytywne właściwości doceniali już Aztekowie. Jest świetnym źródłem białka, odtruwa organizm i wspomaga leczenie trądziku.


więcej »

Cholina

Cholina jest to związek zasadowy odkryty w latach trzydziestych XX wieku. Dawniej zaliczana była do grupy witamin B. Cholina jest składnikiem wielu fosfolipidów, w tym lecytyny. Źródłem choliny są: żółtka jaj, wątroba i inne podroby, chude mięso, drożdże, warzywa strączkowe, mleko, soja i ziarna zbóż, a zwłaszcza kiełki pszenicy.


więcej »

Graviola

Graviola ma właściwości antywirusowe i przeciwpasożytnicze. Może być używana w leczeniu zaparć, biegunek i promowaniu regularnych wypróżnień.


więcej »

Guarana

W związku z zawartością kofeiny oraz innych alkaloidów purynowych stymuluje ośrodkowy układ nerwowy, zmniejsza zmęczenie fizyczne i psychiczne, polepsza zdolność koncentracji i zapamiętywania, poprawia nastrój.


więcej »

Jagody Acai

Jagody acai zawierają duże ilości witamin i składników mineralnych, oraz ogromne bogactwo przeciwutleniaczy, które mogą opóźnić proces starzenia i zahamować rozwój komórek nowotworowych. Jagody acai zawierają więcej antyoksydantów niż czerwone winogrona, które powszechnie uchodzą za najlepsze źródło antyutleniaczy.


więcej »

Piperyna

Piperyna to organiczny związek chemiczny, pochodna piperydyny, alkaloid o ostrym smaku występujący w wierzchniej warstwie owoców czarnego pieprzu. Jest substancją krystaliczną, rozpuszczalną w benzynie, etanolu, eterze dietylowym, pirydynie oraz chloroformie, ma kremowożółty kolor lub jest bezbarwna.


więcej »

Miedź

Miedź to niezbędny składnik wielu enzymów biorących udział w przemianach tlenu. W organizmie człowieka znajduje się ok. 70mg miedzi. Wchłanianie miedzi z przeciętnej diety jest na poziomie 50%. Pierwiastek ten wchłaniany jest w dwunastnicy, żołądku i w jelicie grubym. Dzienne zapotrzebowanie u dorosłego człowieka wynosi 0,9mg. Stopień przyswajania miedzi zależy od kilku czynników, np. od diety oraz postaci chemicznej miedzi. Najlepszym źródłem miedzi w żywności są: wątroba, zarodki i otręby pszenne, kakao, nasiona słonecznika.


więcej »

Kwas Hialuronowy

Kwas hialuronowy- to polimer występujący we wszystkich organizmach żywych. Niestety z wiekiem jego ilość maleje, co skutkuje między innymi starzeniem się skóry. Jako substancja fizjologiczna, czyli bezpieczna dla organizmu, z dużą możliwością wiązania wody stosowany jest w profilaktyce i terapii w wielu dziedzinach medycyny – medycynie estetycznej, ortopedii, okulistyce czy ginekologii.


więcej »

Magnez

Magnez zaliczany jest do makroelementów, czyli do składników, które stanowią nie mniej niż 0,01 proc. masy ciała. W organizmie pierwiastek ten spełnia szereg zadań. Najlepszą formą magnezu jeśli chodzi o suplementację jest cytrynian. Jest on znacznie lepiej przyswajane od tlenków czy siarczanów. Źródłem magnezu są: orzechy, kasza gryczana, produkty z pełnego ziarna pszenicy, proso, żyto, ryż brązowy, soja, avocado, kukurydza cukrowa, suszone figi, daktyle, krewetki.


więcej »

Mangan

Mangan to pierwiastek, który jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Można go znaleźć w sporych ilościach w goździkach, płatkach owsianych, produktach zbożowych z pełnego ziarna (zwłaszcza w chlebie żytnim razowym), suchych nasionach roślin strączkowych (głownie fasoli białej). Znaczne jego ilości są w owocach morza, kaszy gryczanej, orzechach- szczególnie piniowych, laskowych i włoskich oraz tofu. Z warzyw najwięcej manganu zawierają korzeń pietruszki, szpinak, jarmuż, kalafior i buraki, a z nasion i ziaren – ziarna słonecznika. Najbogatsze w mangan owoce to ananasy i morele, również te suszone. Ponadto mangan zawierają ryż brązowy, kakao, orzechy arachidowe, pestki dyni, gorzka czekolada, czarna i zielona herbata. Mangan jest dostępny w wielu różnych postaciach, w solach manganu (siarczan i glukonian) i chelatach manganu (asparaginian, pikolinian, fumaran, jabłczan, bursztynian, cytrynian, i amino chelat kwasu).


więcej »

MSM (Metylosulfonylometan)

MSM, czyli metylosulfonylometan (inaczej: metylosiarczan metanu, dimetylosulfon) jest organicznym związkiem siarki i składnikiem naturalnej żywności – w odróżnieniu od nieorganicznych związków siarki dodawanych do żywności w procesie jej przemysłowej produkcji (siarka w postaci nieorganicznej przyswajana jest z trudnością przez organizmy żywe).


więcej »

Luteina

Luteina należy do karotenoidów. Ich najważniejszą cechą jest działanie antyoksydacyjne wobec reaktywnych form tlenu, jak i wolnych rodników. Dzięki tej właściwości karotenoidy chronią organizm przed wieloma ciężkimi, przewlekłymi chorobami. Karotenoidy to szeroko rozpowszechnione, polienowe barwniki roślinne. Ludzie i zwierzęta nie posiadają zdolności syntetyzowania karotenoidów, dlatego też muszą być one dostarczane do organizmu człowieka z pożywieniem lub w postaci preparatów farmaceutycznych Do roślin bogatych w karotenoidy należą jarmuż, szpinak, czerwona papryka, pomidory czy marchew.


więcej »

Kurkumina

Kurkumina jest organicznym związkiem chemicznym, złożonym z połączonych atomem węgla dwóch reszt feruloilowych. Zaliczana jest do grupy polifenoli. Pozyskiwana jest z kłączy ostryżu długiego, zwanego również kurkumą lub szafranem indyjskim. Stanowi 75% kurkuminoidów – grupy naturalnie występujących związków, do których zalicza się również demetoksykurkumina, cyklokurkumina czy bismetoksykurkumina. Kurkuma powszechnie znana jest jako składnik przyprawy „curry", nadający jej charakterystyczny smak i żółte zabarwienie.


więcej »

Kolagen

Kolagen to główne białko tkanki łącznej. Ma ono bardzo wysoką odporność na rozciąganie i stanowi główny składnik ścięgien. Jest odpowiedzialny za elastyczność skóry. Ubytek kolagenu ze skóry powoduje powstawanie zmarszczek, w trakcie jej starzenia. Kolagen wypełnia także rogówkę oka, gdzie występuje w formie krystalicznej.


więcej »

Koenzym Q10

W warunkach prawidłowej homeostazy organizmu koenzym Q10 jest produkowany we wszystkich tkankach i komórkach w ilościach wystarczających do spełnienia swojej roli fizjologicznej. Jego zawartość w narządach człowieka jest zróżnicowana i wynosi od 8–114 µg koenzymu Q10/g tkanki Najwyższy poziom jest w sercu i nerkach, które mają największe zapotrzebowanie na energię. Niestety wraz z wiekiem, czy przy nieodpowiedniej diecie poziom Q10 spada.


więcej »

Potas

Potas jest trzecim, co do zawartości w ustroju pierwiastkiem po wapniu i fosforze. Potas bierze udział w przewodzeniu impulsów nerwowych, inicjacji procesu skurczu mięśnia sercowego i w regulacji jego uderzeń, oraz w regulacji ciśnienia krwi.


więcej »

Resweratrol

Resweratrol to naturalny polifenol, należący do grupy fitoaleksyn. Jego obecność stwierdzon 70 gatunkach roślin, w większości są to rośliny jadalne. Ze względu na najwyższą jego zawartość, głównym źródłem resweratrolu są winogrona i produkowane z nich wina czerwone.


więcej »

Selen

Selen jest jednym z mikroelementów, niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania organizmu i wpływa na wiele procesów w nim zachodzących, dlatego niezwykle ważne jest zachowanie jego odpowiedniego poziomu. Szczególnie istotną rolę odgrywa w pracy układów enzymatycznych oraz tarczycy i układu odpornościowego.


więcej »

Wapń

Wapń (Ca) jest głównym składnikiem mineralnym w organizmie człowieka. Około 99% wapnia znajduje się w kościach i zębach, których jest podstawowym materiałem budulcowym. Pozostała ilość tego pierwiastka zawarta jest w tkankach miękkich oraz w płynach ustrojowych.


więcej »

Zielona Kawa

Odpowiednia ilość zielonej kawy spożywana codziennie przed posiłkami może spowodować utratę nawet 30% tkanki tłuszczowej oraz wyraźną redukcję „pomarańczowej skórki”.


więcej »